Dział filmowy
-
- Założyciel strony oraz forum
- Posty: 73060
- Rejestracja: sobota, 26 listopada 2005, 22:30
- Imię: Wiesław
- Ulubione grzyby: Smardze...
- Lokalizacja: Kraków
- Pochwalił: 48860 razy
- Pochwalony: 9013 razy
- Kontakt:
Leszek/S, film ekstra ale pokazanie muchomora zielonawego w łatki to trochę nie tak... od początku zła nauka
Zenit - Wiesław Kamiński Grzyboznawca nr 1561
http://www.NaGrzyby.pl
Galeria 2005-2016 https://nagrzyby.pl/galeria/main.php
Człowiek jest wielki, nie przez to co ma, lecz przez to kim jest, nie przez to co posiada, lecz przez to czym dzieli się z innymi.
http://www.NaGrzyby.pl
Galeria 2005-2016 https://nagrzyby.pl/galeria/main.php
Człowiek jest wielki, nie przez to co ma, lecz przez to kim jest, nie przez to co posiada, lecz przez to czym dzieli się z innymi.
-
- Grzyb prosty
- Posty: 166
- Rejestracja: wtorek, 27 sierpnia 2013, 11:52
- Pochwalił: 1 raz
- Pochwalony: 59 razy
Trochę filmów, które obejrzałem w tym miesiącu:
Brodeuses (Jedwabna opowieść) - http://www.filmweb.pl/Jedwabna.Opowiesc" onclick="window.open(this.href);return false; - do sięgnięcia po to zmusiła mnie piękna marchewa grająca główną rolę, a sam film okazał się dość głębokim i ciekawym dramatem.
Chappie - http://www.filmweb.pl/film/Chappie-2015-612189" onclick="window.open(this.href);return false; - to z kolei ze względu na Die Antwoord, gdyby nie Yo-Landi i Ninja na pewno bym się tym nie zainteresował, ale tragedii nie ma.
De Jueves a Domingo (Od czwartku do niedzieli) - http://www.filmweb.pl/film/Od+czwartku+ ... 012-652707" onclick="window.open(this.href);return false; - daaawno się tak na filmie nie wynudziłem.
Durak (Dureń) - http://www.filmweb.pl/film/Dure%C5%84-2014-717736" onclick="window.open(this.href);return false; - świetnie ukazany obraz Rosji/świata na przykładzie rozpadającego się budynku i uczciwego durnia-ideowca -POLECAM!
Incompresa (Dziewczynka z kotem) - http://www.filmweb.pl/film/Dziewczynka+ ... 014-714061" onclick="window.open(this.href);return false; - mocny, ponury dramat dający bardzo do myślenia i do tego genialnie zagrany i nakręcony. Po plakacie i skromnym opisie nie spodziewałem sie az tak dobrego kina -POLECAM!
Despues de Lucia (Pragnienie miłości) - http://www.filmweb.pl/film/Pragnienie+m ... 012-653233" onclick="window.open(this.href);return false; - temat banalny - nastolatka upokorzona po wrzuceniu do sieci nagrania i gnębiona w szkole. ALE nie jest to film USA, tylko porządny dramat meksykańsko-francuski. Zakończenie niszczy i choćby dla tej sceny warto.
Room (Pokój) - http://www.filmweb.pl/film/Pok%C3%B3j-2015-731541" onclick="window.open(this.href);return false; - historia porwanej i więzionej dziewczyny i jej dziecka oraz trudnego powrotu do normalności. Ściskało za gardło momentami -POLECAM!
The Revenant (Zjawa) - http://www.filmweb.pl/film/Zjawa-2015-586583" onclick="window.open(this.href);return false; - nooo, największy hit i megaprodukcja tutaj, raczej takowych nie oglądam, no ale Alejandro González Iñárritu i DiCaprio, to musi być coś! Niestety, film dobry i nic poza tym, a porównując do innych obrazów reżysera to niestety najsłabszy. Leo też mocno się stara, ale i tak wszyscy wiemy, że Oscara zgarnie niedźwiedź.
What Richard Did - http://www.filmweb.pl/film/What+Richard+Did-2012-667535" onclick="window.open(this.href);return false; - kolejny dobry irlandzki dramat.
I Lossens Time (Godzina rysia) - http://www.filmweb.pl/film/Wyj%C4%85tki ... 013-666736" onclick="window.open(this.href);return false; - do tego zaprowadziła mnie Sofie Gråbøl i nie żałuję, ciężkie skandynawskie kino, również chwytające za gardło sceny -POLECAM!
Im Keller (W piwnicy) - http://www.filmweb.pl/film/W+piwnicy-2014-718796" onclick="window.open(this.href);return false; - dokument Ulricha Seidla o tym, co ludzie robią w piwnicy Nazwisko reżysera jest chyba wystarczającą rekomendacją. Warto.
Mustang - http://www.filmweb.pl/film/Mustang-2015-742573" onclick="window.open(this.href);return false; - wycinek z życia pięciu sióstr wychowujących się w islamskiej rzeczywistości, bardzo dobry obraz.
Le Tout Nouveau testament (Zupełnie nowy testament) - http://www.filmweb.pl/film/Zupe%C5%82ni ... 015-719855" onclick="window.open(this.href);return false; - parodia książki, lekka i przyjemnie się ogląda. Osobiście nastawiałem się na coś bardziej obrazoburczego
A dziś wieczorem lecę do kina na nowego Pitbulla!
Brodeuses (Jedwabna opowieść) - http://www.filmweb.pl/Jedwabna.Opowiesc" onclick="window.open(this.href);return false; - do sięgnięcia po to zmusiła mnie piękna marchewa grająca główną rolę, a sam film okazał się dość głębokim i ciekawym dramatem.
Chappie - http://www.filmweb.pl/film/Chappie-2015-612189" onclick="window.open(this.href);return false; - to z kolei ze względu na Die Antwoord, gdyby nie Yo-Landi i Ninja na pewno bym się tym nie zainteresował, ale tragedii nie ma.
De Jueves a Domingo (Od czwartku do niedzieli) - http://www.filmweb.pl/film/Od+czwartku+ ... 012-652707" onclick="window.open(this.href);return false; - daaawno się tak na filmie nie wynudziłem.
Durak (Dureń) - http://www.filmweb.pl/film/Dure%C5%84-2014-717736" onclick="window.open(this.href);return false; - świetnie ukazany obraz Rosji/świata na przykładzie rozpadającego się budynku i uczciwego durnia-ideowca -POLECAM!
Incompresa (Dziewczynka z kotem) - http://www.filmweb.pl/film/Dziewczynka+ ... 014-714061" onclick="window.open(this.href);return false; - mocny, ponury dramat dający bardzo do myślenia i do tego genialnie zagrany i nakręcony. Po plakacie i skromnym opisie nie spodziewałem sie az tak dobrego kina -POLECAM!
Despues de Lucia (Pragnienie miłości) - http://www.filmweb.pl/film/Pragnienie+m ... 012-653233" onclick="window.open(this.href);return false; - temat banalny - nastolatka upokorzona po wrzuceniu do sieci nagrania i gnębiona w szkole. ALE nie jest to film USA, tylko porządny dramat meksykańsko-francuski. Zakończenie niszczy i choćby dla tej sceny warto.
Room (Pokój) - http://www.filmweb.pl/film/Pok%C3%B3j-2015-731541" onclick="window.open(this.href);return false; - historia porwanej i więzionej dziewczyny i jej dziecka oraz trudnego powrotu do normalności. Ściskało za gardło momentami -POLECAM!
The Revenant (Zjawa) - http://www.filmweb.pl/film/Zjawa-2015-586583" onclick="window.open(this.href);return false; - nooo, największy hit i megaprodukcja tutaj, raczej takowych nie oglądam, no ale Alejandro González Iñárritu i DiCaprio, to musi być coś! Niestety, film dobry i nic poza tym, a porównując do innych obrazów reżysera to niestety najsłabszy. Leo też mocno się stara, ale i tak wszyscy wiemy, że Oscara zgarnie niedźwiedź.
What Richard Did - http://www.filmweb.pl/film/What+Richard+Did-2012-667535" onclick="window.open(this.href);return false; - kolejny dobry irlandzki dramat.
I Lossens Time (Godzina rysia) - http://www.filmweb.pl/film/Wyj%C4%85tki ... 013-666736" onclick="window.open(this.href);return false; - do tego zaprowadziła mnie Sofie Gråbøl i nie żałuję, ciężkie skandynawskie kino, również chwytające za gardło sceny -POLECAM!
Im Keller (W piwnicy) - http://www.filmweb.pl/film/W+piwnicy-2014-718796" onclick="window.open(this.href);return false; - dokument Ulricha Seidla o tym, co ludzie robią w piwnicy Nazwisko reżysera jest chyba wystarczającą rekomendacją. Warto.
Mustang - http://www.filmweb.pl/film/Mustang-2015-742573" onclick="window.open(this.href);return false; - wycinek z życia pięciu sióstr wychowujących się w islamskiej rzeczywistości, bardzo dobry obraz.
Le Tout Nouveau testament (Zupełnie nowy testament) - http://www.filmweb.pl/film/Zupe%C5%82ni ... 015-719855" onclick="window.open(this.href);return false; - parodia książki, lekka i przyjemnie się ogląda. Osobiście nastawiałem się na coś bardziej obrazoburczego
A dziś wieczorem lecę do kina na nowego Pitbulla!
-
- Grzyb prosty
- Posty: 166
- Rejestracja: wtorek, 27 sierpnia 2013, 11:52
- Pochwalił: 1 raz
- Pochwalony: 59 razy
Elephant Song (Pieśń słonia) http://www.filmweb.pl/film/Pie%C5%9B%C5 ... 014-722980" onclick="window.open(this.href);return false; - porządny dramat z (może) zaskakującym finałem. Dla wielbicieli Xaviera Dolana jako aktora i twórcy jak znalazł.
Experimenter (Eksperymentator) http://www.filmweb.pl/film/Eksperymentator-2015-716749#" onclick="window.open(this.href);return false; - biograficzny film traktujący o pewnym psychologicznym eksperymencie, którego wyniki mnie osobiście nie zaskakują, to tylko potwierdzenie własnych obserwacji, jak i obserwacji wielu osób przede mną.
Ich seh, Ich seh (Widzę, widzę) http://www.filmweb.pl/film/Widz%C4%99+w ... 014-703447" onclick="window.open(this.href);return false; - bardzo dobry dramat(?), którego zakończenia nie przewidziałem, choć oglądałem kiedyś japoński film o dwóch siostrach, gdzie właściwie chodziło o to samo co tu. Może po prostu chciałem być zaskoczony i pozwoliłem sobie na to, by film mnie prowadził, bez głębszej analizy historii od samego początku.
Magic, Magic (Magia) http://www.filmweb.pl/film/Magia-2013-627656" onclick="window.open(this.href);return false; - świetna opowieść o osobie z trudnością w dostosowaniu się, źle odnajdującą się w sytuacjach, do których nie miała czasu się przygotować. Końcówka sugerująca chorobę psychiczną bohaterki nie do końca jest prawdziwa, takie zachowanie może być wynikiem głębokiego stresu wynikającego z nieprzystosowania społecznego. Znalezienie się tak wrażliwej osoby w nieznanym otoczeniu z nieznanymi ludźmi może zabić. Wiem, że nie każdy to zrozumie.
Juoppohullun Päiväkirja (Dziennik pijaka) http://www.filmweb.pl/film/Dziennik+pijaka-2012-651867" onclick="window.open(this.href);return false; - komedia z mroźnej Finlandii, kraju ponuraków, samobójców i pijaków - i o jednym z tych ostatnich jest ten film. Bardzo fajny obraz, w końcówce odlatujący w jakieś metafizyczne rejony, ale przez to dający dowolność interpretacji, bo jednak zakończenie pokazane wprost i podane na tacy byłoby zbyt proste.
Short Term 12 (Przechowalnia numer 12) http://www.filmweb.pl/film/Przechowalni ... 013-671333" onclick="window.open(this.href);return false; - "Opiekunka w ośrodku wychowawczym dla młodzieży zachodzi w ciążę, co zmusza ją do rozliczenia się z mroczną przeszłością". Tak, poszedłem na łatwiznę i posłużyłem się opisem z Filmwebu. Jest to jeden z tych filmów, które trzeba obejrzeć, bo jest wyjątkowy, a chyba mało znany, szkoda.
Uskyld http://www.filmweb.pl/film/Uskyld-2012-644842" onclick="window.open(this.href);return false; - świetny dramat (Norwegia nigdy ie zawodzi!) ukazujący miłość. która przetrwała z dzieciństwa do życia dorosłego, jednak po drodze nie obyło się bez komplikacji, które rzutowały na wydarzenia przedstawione w filmie. Dość zakręcone i tragiczne losy głównych bohaterów, którzy wg mnie chcieli być po prostu szczęśliwi.
Stille Hjerte (Spokój w sercu) http://www.filmweb.pl/film/Spok%C3%B3j+ ... 014-703189" onclick="window.open(this.href);return false; - kolejny świetny dramat obyczajowy, tym razem duński, poruszający temat eutanazji w bardzo przyswajalny i wzuszający zarazem sposób. Bez zbędnego moralizatorstwa, zupełnie po ludzku podejście do trudnego tematu.
Wonarstræti (Życie na kredycie) http://www.filmweb.pl/film/%C5%BBycie+n ... 014-664483" onclick="window.open(this.href);return false; - Islandzki tym razem dramat, może wzruszający, na pewno bardzo dobry. Zbyt dużo dobrych filmów może już obejrzałem, by rzetelnie ocenić, ale w każdym razie nie odbiega znaczne od filmów Dagur Kári'ego (Noi Albinoi, Dobre serce itd.). Warto.
Sexual Chronicles Of A French Family http://www.filmweb.pl/film/Chroniques+s ... 011-611566" onclick="window.open(this.href);return false; - jak to już ktoś napisał, dobry 'prawie pornos z fabułą', opowieść o trzech pokoleniach francuskiej rodziny i ich doświadczeniach seksualnych. Da się obejrzeć.
The Imposter (W cudzej skórze) http://www.filmweb.pl/film/W+cudzej+sk% ... 012-644303" onclick="window.open(this.href);return false; - dokument o kolesiu, który przez większość życia podszywał się pod innych ludzi, tutaj skupiający się na jednej z takich akcji, gdzie rodzina zaginionego przyjęła go i uwierzyła (lub chciała wierzyć), że jest tym za kogo się podaje. Zaskakujące, a jednak prawdziwe.
Force Majeure (Turysta) http://www.filmweb.pl/film/Turysta-2014-709434" onclick="window.open(this.href);return false; - świetny dramat (skandynawski, a jakże!) ukazujący psychologiczne aspekty degradacji rodziny w odniesieniu do konkretnej sytuacji (mogącej mieć, ale nie koniecznie konsekwencje) zagrożenia życia. Mocno dający do myślenia, szczególnie po akcji w autobusie.
Demon http://www.filmweb.pl/film/Demon-2015-724565" onclick="window.open(this.href);return false; - ubiegłoroczny film Marcina Wrony, który zabił się przed premierą owego filmu. Nie wiem jak wpłynęło to na odbiór i przede wszystkim sprzedaż biletów do kin, ale moim zdaniem nie popełnił on tego czynu z pobudek czysto promocyjnych. Film jest poprawny, jak na polskie standardy nawet wybitny, jednak w końcówce (w rozwiązaniu wątku głównego bohatera) czegoś mi zabrakło, zostało zbyt duże niedopowiedzenie. Co nie zmienia faktu, że Itay Tiran zasługuje na pochwałę.
The Perks Of Being A Walflower (Charlie) http://www.filmweb.pl/film/Charlie-2012-572639" onclick="window.open(this.href);return false; - fil USA, których oglądam niewiele, ale że traktuje o kolesiu po przejściach, niedostosowanym sopłecznie i do tego kumpluje się z laską graną przez Emmę Watson, to sięgnąłem i obejrzałem to filmidło. Bardzo dobry film, zastanawia mnie tylko dlaczego w każdym współczesnym filmie czy serialu 'made in USA' musi być wątek homoseksualny, ale to raczej temat na dłuższe dywagacje, widocznie lobby naciska. W każdym razie film ok.
Experimenter (Eksperymentator) http://www.filmweb.pl/film/Eksperymentator-2015-716749#" onclick="window.open(this.href);return false; - biograficzny film traktujący o pewnym psychologicznym eksperymencie, którego wyniki mnie osobiście nie zaskakują, to tylko potwierdzenie własnych obserwacji, jak i obserwacji wielu osób przede mną.
Ich seh, Ich seh (Widzę, widzę) http://www.filmweb.pl/film/Widz%C4%99+w ... 014-703447" onclick="window.open(this.href);return false; - bardzo dobry dramat(?), którego zakończenia nie przewidziałem, choć oglądałem kiedyś japoński film o dwóch siostrach, gdzie właściwie chodziło o to samo co tu. Może po prostu chciałem być zaskoczony i pozwoliłem sobie na to, by film mnie prowadził, bez głębszej analizy historii od samego początku.
Magic, Magic (Magia) http://www.filmweb.pl/film/Magia-2013-627656" onclick="window.open(this.href);return false; - świetna opowieść o osobie z trudnością w dostosowaniu się, źle odnajdującą się w sytuacjach, do których nie miała czasu się przygotować. Końcówka sugerująca chorobę psychiczną bohaterki nie do końca jest prawdziwa, takie zachowanie może być wynikiem głębokiego stresu wynikającego z nieprzystosowania społecznego. Znalezienie się tak wrażliwej osoby w nieznanym otoczeniu z nieznanymi ludźmi może zabić. Wiem, że nie każdy to zrozumie.
Juoppohullun Päiväkirja (Dziennik pijaka) http://www.filmweb.pl/film/Dziennik+pijaka-2012-651867" onclick="window.open(this.href);return false; - komedia z mroźnej Finlandii, kraju ponuraków, samobójców i pijaków - i o jednym z tych ostatnich jest ten film. Bardzo fajny obraz, w końcówce odlatujący w jakieś metafizyczne rejony, ale przez to dający dowolność interpretacji, bo jednak zakończenie pokazane wprost i podane na tacy byłoby zbyt proste.
Short Term 12 (Przechowalnia numer 12) http://www.filmweb.pl/film/Przechowalni ... 013-671333" onclick="window.open(this.href);return false; - "Opiekunka w ośrodku wychowawczym dla młodzieży zachodzi w ciążę, co zmusza ją do rozliczenia się z mroczną przeszłością". Tak, poszedłem na łatwiznę i posłużyłem się opisem z Filmwebu. Jest to jeden z tych filmów, które trzeba obejrzeć, bo jest wyjątkowy, a chyba mało znany, szkoda.
Uskyld http://www.filmweb.pl/film/Uskyld-2012-644842" onclick="window.open(this.href);return false; - świetny dramat (Norwegia nigdy ie zawodzi!) ukazujący miłość. która przetrwała z dzieciństwa do życia dorosłego, jednak po drodze nie obyło się bez komplikacji, które rzutowały na wydarzenia przedstawione w filmie. Dość zakręcone i tragiczne losy głównych bohaterów, którzy wg mnie chcieli być po prostu szczęśliwi.
Stille Hjerte (Spokój w sercu) http://www.filmweb.pl/film/Spok%C3%B3j+ ... 014-703189" onclick="window.open(this.href);return false; - kolejny świetny dramat obyczajowy, tym razem duński, poruszający temat eutanazji w bardzo przyswajalny i wzuszający zarazem sposób. Bez zbędnego moralizatorstwa, zupełnie po ludzku podejście do trudnego tematu.
Wonarstræti (Życie na kredycie) http://www.filmweb.pl/film/%C5%BBycie+n ... 014-664483" onclick="window.open(this.href);return false; - Islandzki tym razem dramat, może wzruszający, na pewno bardzo dobry. Zbyt dużo dobrych filmów może już obejrzałem, by rzetelnie ocenić, ale w każdym razie nie odbiega znaczne od filmów Dagur Kári'ego (Noi Albinoi, Dobre serce itd.). Warto.
Sexual Chronicles Of A French Family http://www.filmweb.pl/film/Chroniques+s ... 011-611566" onclick="window.open(this.href);return false; - jak to już ktoś napisał, dobry 'prawie pornos z fabułą', opowieść o trzech pokoleniach francuskiej rodziny i ich doświadczeniach seksualnych. Da się obejrzeć.
The Imposter (W cudzej skórze) http://www.filmweb.pl/film/W+cudzej+sk% ... 012-644303" onclick="window.open(this.href);return false; - dokument o kolesiu, który przez większość życia podszywał się pod innych ludzi, tutaj skupiający się na jednej z takich akcji, gdzie rodzina zaginionego przyjęła go i uwierzyła (lub chciała wierzyć), że jest tym za kogo się podaje. Zaskakujące, a jednak prawdziwe.
Force Majeure (Turysta) http://www.filmweb.pl/film/Turysta-2014-709434" onclick="window.open(this.href);return false; - świetny dramat (skandynawski, a jakże!) ukazujący psychologiczne aspekty degradacji rodziny w odniesieniu do konkretnej sytuacji (mogącej mieć, ale nie koniecznie konsekwencje) zagrożenia życia. Mocno dający do myślenia, szczególnie po akcji w autobusie.
Demon http://www.filmweb.pl/film/Demon-2015-724565" onclick="window.open(this.href);return false; - ubiegłoroczny film Marcina Wrony, który zabił się przed premierą owego filmu. Nie wiem jak wpłynęło to na odbiór i przede wszystkim sprzedaż biletów do kin, ale moim zdaniem nie popełnił on tego czynu z pobudek czysto promocyjnych. Film jest poprawny, jak na polskie standardy nawet wybitny, jednak w końcówce (w rozwiązaniu wątku głównego bohatera) czegoś mi zabrakło, zostało zbyt duże niedopowiedzenie. Co nie zmienia faktu, że Itay Tiran zasługuje na pochwałę.
The Perks Of Being A Walflower (Charlie) http://www.filmweb.pl/film/Charlie-2012-572639" onclick="window.open(this.href);return false; - fil USA, których oglądam niewiele, ale że traktuje o kolesiu po przejściach, niedostosowanym sopłecznie i do tego kumpluje się z laską graną przez Emmę Watson, to sięgnąłem i obejrzałem to filmidło. Bardzo dobry film, zastanawia mnie tylko dlaczego w każdym współczesnym filmie czy serialu 'made in USA' musi być wątek homoseksualny, ale to raczej temat na dłuższe dywagacje, widocznie lobby naciska. W każdym razie film ok.
-
- Grzyb prosty
- Posty: 166
- Rejestracja: wtorek, 27 sierpnia 2013, 11:52
- Pochwalił: 1 raz
- Pochwalony: 59 razy
Bande de Filles (Dziewczyny z bandy) http://www.filmweb.pl/film/Dziewczyny+z ... 014-701313#" onclick="window.open(this.href);return false; - oglądałem dwa poprzednie filmy reżyserki, więc w końcu sięgnąłem i po ten. Dobry, ale bez szału, może dlatego że bardziej spodziewałem się czegoś w rodzaju 'Kidulthood' (nie wiem czemu, czarni mnie zmylili )
Efterskalv (Intruz) http://www.filmweb.pl/film/Intruz-2015-736373" onclick="window.open(this.href);return false; - o chłopaku, który próbuje sie odnaleźć po wyjściu z poprawczaka i powrocie do domu i tej samej szkoły. Porządne filmidło.
Natt Til 17. (Pewnej nocy w Oslo) http://www.filmweb.pl/film/Pewnej+nocy+ ... 014-700492" onclick="window.open(this.href);return false; - film o dorastającej młodzieży (dla młodzieży?), trochę słabawy, ale skusiłe się ze względu na Norwegię, obejrzałem, zapomniałem.
Regression http://www.filmweb.pl/film/Regression-2015-697469" onclick="window.open(this.href);return false; - film oparty na faktach, z wątkiem szatanistycznym, nawet plakat z koncertu Behemoth mignął w jednaj scenie, w roli głównej Emma Watson, niegłupie to i przyjemne dla oka, można obejrzeć.
Lobster (Homar) http://www.filmweb.pl/film/Lobster-2015-702950" onclick="window.open(this.href);return false; - dziwna wizja przyszłości ludzi samotnych, jakby byli zobligowani do rozpoczęcia związku , założenia rodziny, bo inaczej - polowanko Kwalifikuję się do odstrzelenia.
Powder Blue (Błękitny deszcz) http://www.filmweb.pl/film/B%C5%82%C4%9 ... 009-436781" onclick="window.open(this.href);return false; - znów film o samotnych ludziach, jak ktoś z tej bajki to się wczuje mocno, inni mogą oceniać obraz słabo. Specyficzny klimat.
Snijeg (Śnieg) http://www.filmweb.pl/film/%C5%9Anieg-2008-467622" onclick="window.open(this.href);return false; - obraz ukazujący opustoszałą (z mężczyzn) wioskę w wyniku wojen bałkańskich i postawę pozostałych w niej kobiet w konfrontacji z pojawiającym sie inestorem chcącym wykupić ich domy. Film zdecydowanie inny niż wszystkie.
Sibir. Monamour (Syberia. Monamour) http://www.filmweb.pl/film/Syberia+Monamour-2011-612429" onclick="window.open(this.href);return false; - poruszający rosyjski dramat, surowy obraz życia na Syberii, warto poszukać i obejrzeć, dla mnie rewelacja.
Geograf Globus Propil (Geograf przepił globus) http://www.filmweb.pl/film/Geograf+prze ... 013-695399" onclick="window.open(this.href);return false; - kolejny rosyjski dramat, ale nie tak mocny i smutny jak poprzednik, są nawet momenty zabawne (nie komediowe). Opowieśc o nauczycielu-alkoholiku i jego podejściu do życia.
Girl With A Pearl Earring (Dziewczyna z perłą) http://www.filmweb.pl/Dziewczyna.Z.Perla" onclick="window.open(this.href);return false; - pewnie większość oglądała, bo film ma już trochę lat, ja się jakoś ociągałem, ale Scarlett Johansson nie odpuściła i skusiła Bardzo dobry, piękne ujęcia, oglądanie naprawdę cieszy.
Attenberg http://www.filmweb.pl/film/Attenberg-2010-591326" onclick="window.open(this.href);return false; - dziwny film o dziwnych ludziach, trochę mnie zastanawia, że się w tym odnajduję. Jakby ktos miał 'The Capsule' reżyserki to bardzo bym reflektował, bo nigdzie znaleźć nie można.
White Oleander (Biały oleander) http://www.filmweb.pl/Bialy.Oleander" onclick="window.open(this.href);return false; - pomyślałem sobie 'taki tam film USA', ale jednak głeboki i mocny dramat, warty obejrzenia.
True North (Dramatyczna decyzja) http://www.filmweb.pl/film/Dramatyczna+ ... 006-365616" onclick="window.open(this.href);return false; - kapitan rybackiego kutra decyduje się na transport Chińczyków, bo ryby nie bioro, a kredyt trzeba spłacać. Oczywiście tragedia nieunikniona. Można obejrzeć i nie żałować.
Spotlight http://www.filmweb.pl/film/Spotlight-2015-723550" onclick="window.open(this.href);return false; - oskarowe filmidło o pedofilii wśród księży, tylko czy ten temat kogokolwiek jest w stanie jeszcze zaskoczyć lub zszokować? Zobrazowanie ujawnienia jednego z wielu znanych skandali w tym temacie, ani to sensacja, ani wielkie kino, Hollywood się brandzluje, ja to raczej zlewam. Jest sporo lepszych filmów.
Kronjuvelerna (Klejnoty koronne) http://www.filmweb.pl/film/Klejnoty+koronne-2011-612995" onclick="window.open(this.href);return false; - bardzo dobry dramat (szwedzki, a jak!), Alicia Vikander - dla mnie to mus, żeby obejrzeć, ale nawet pomimo tego warto
Vivir Es Facil Con Los Ojos Cerrados (Łatwiej jest nie patrzeć) http://www.filmweb.pl/film/%C5%81atwiej ... 013-690090" onclick="window.open(this.href);return false; - hiszpański komediodramat, taki z przesłaniem, bardzo pozytywny, film drogi nawet, można obejrzeć na rozluźnienie (w przeciwieństwie do skandynawskich dramatów, tam jak dramat to dramat, nie ma lekko)
Welcome to the Dollhouse (Witaj w domku dla lalek) http://www.filmweb.pl/film/Witaj+w+domk ... 1995-36663" onclick="window.open(this.href);return false; - trudne losy brzydkich dzieci, ciężko w szkole, ciężko poza nią, jednym słowem przesrane. Ale i tak można wyjść na ludzi Todd Solondz - i wszystko jasne.
Palindromes (Palindromy) http://www.filmweb.pl/Palindromy" onclick="window.open(this.href);return false; - kolejny film Todda Solondza, kilka wątków traktujących o potrzebie miości i akceptacji. Bohaterowie znów mają przesrane, ale to w końcu norma u tego reżysera.
The Babadook http://www.filmweb.pl/film/Babadook-2014-676364" onclick="window.open(this.href);return false; - nooo. takie horrory to ja mogę oglądać, chociaż to raczej dramat/thriller, traktujący o chorobie psychicznej w wyniku traumatycznego przeżycia. Takie 'Ich seh, Ich seh' tylko w drugą stronę. Dobre.
Augustine http://www.filmweb.pl/film/Augustine-2012-641008" onclick="window.open(this.href);return false; - obejrzane ze względu na Stéphanie Sokolinski, znaną raczej z kariery muzyczej jako Soko, choć sporą karierę filmową ma. Po raz kolejny - można obejrzeć i nie żałować.
Irrational Man (Nieracjonalny mężczyzna) http://www.filmweb.pl/film/Nieracjonaln ... 015-716514" onclick="window.open(this.href);return false; - wyjdę na ignoranta, ale to pierwszy film Woddy'ego Allen'a jaki obejrzałem. A winna oczywiście kobieta - Emma Stone (tym samym muszę raczej sięgnąć po poprzedni, ale może za jakiś czas). Poprawny film USA, tyle.
En Som Deg (Miłość na jeden dzień) http://www.filmweb.pl/film/Mi%C5%82o%C5 ... 012-677357" onclick="window.open(this.href);return false; - taki tam romans, nie komedia romantyczna, a film romantyczny(!) oczywiście w stylu skandynawskim - czyli mało lukrowo, bardziej cierniowo
No i na tym skończyłem marcowe kinomaniactwo (pomijając seriale of korzz).
Efterskalv (Intruz) http://www.filmweb.pl/film/Intruz-2015-736373" onclick="window.open(this.href);return false; - o chłopaku, który próbuje sie odnaleźć po wyjściu z poprawczaka i powrocie do domu i tej samej szkoły. Porządne filmidło.
Natt Til 17. (Pewnej nocy w Oslo) http://www.filmweb.pl/film/Pewnej+nocy+ ... 014-700492" onclick="window.open(this.href);return false; - film o dorastającej młodzieży (dla młodzieży?), trochę słabawy, ale skusiłe się ze względu na Norwegię, obejrzałem, zapomniałem.
Regression http://www.filmweb.pl/film/Regression-2015-697469" onclick="window.open(this.href);return false; - film oparty na faktach, z wątkiem szatanistycznym, nawet plakat z koncertu Behemoth mignął w jednaj scenie, w roli głównej Emma Watson, niegłupie to i przyjemne dla oka, można obejrzeć.
Lobster (Homar) http://www.filmweb.pl/film/Lobster-2015-702950" onclick="window.open(this.href);return false; - dziwna wizja przyszłości ludzi samotnych, jakby byli zobligowani do rozpoczęcia związku , założenia rodziny, bo inaczej - polowanko Kwalifikuję się do odstrzelenia.
Powder Blue (Błękitny deszcz) http://www.filmweb.pl/film/B%C5%82%C4%9 ... 009-436781" onclick="window.open(this.href);return false; - znów film o samotnych ludziach, jak ktoś z tej bajki to się wczuje mocno, inni mogą oceniać obraz słabo. Specyficzny klimat.
Snijeg (Śnieg) http://www.filmweb.pl/film/%C5%9Anieg-2008-467622" onclick="window.open(this.href);return false; - obraz ukazujący opustoszałą (z mężczyzn) wioskę w wyniku wojen bałkańskich i postawę pozostałych w niej kobiet w konfrontacji z pojawiającym sie inestorem chcącym wykupić ich domy. Film zdecydowanie inny niż wszystkie.
Sibir. Monamour (Syberia. Monamour) http://www.filmweb.pl/film/Syberia+Monamour-2011-612429" onclick="window.open(this.href);return false; - poruszający rosyjski dramat, surowy obraz życia na Syberii, warto poszukać i obejrzeć, dla mnie rewelacja.
Geograf Globus Propil (Geograf przepił globus) http://www.filmweb.pl/film/Geograf+prze ... 013-695399" onclick="window.open(this.href);return false; - kolejny rosyjski dramat, ale nie tak mocny i smutny jak poprzednik, są nawet momenty zabawne (nie komediowe). Opowieśc o nauczycielu-alkoholiku i jego podejściu do życia.
Girl With A Pearl Earring (Dziewczyna z perłą) http://www.filmweb.pl/Dziewczyna.Z.Perla" onclick="window.open(this.href);return false; - pewnie większość oglądała, bo film ma już trochę lat, ja się jakoś ociągałem, ale Scarlett Johansson nie odpuściła i skusiła Bardzo dobry, piękne ujęcia, oglądanie naprawdę cieszy.
Attenberg http://www.filmweb.pl/film/Attenberg-2010-591326" onclick="window.open(this.href);return false; - dziwny film o dziwnych ludziach, trochę mnie zastanawia, że się w tym odnajduję. Jakby ktos miał 'The Capsule' reżyserki to bardzo bym reflektował, bo nigdzie znaleźć nie można.
White Oleander (Biały oleander) http://www.filmweb.pl/Bialy.Oleander" onclick="window.open(this.href);return false; - pomyślałem sobie 'taki tam film USA', ale jednak głeboki i mocny dramat, warty obejrzenia.
True North (Dramatyczna decyzja) http://www.filmweb.pl/film/Dramatyczna+ ... 006-365616" onclick="window.open(this.href);return false; - kapitan rybackiego kutra decyduje się na transport Chińczyków, bo ryby nie bioro, a kredyt trzeba spłacać. Oczywiście tragedia nieunikniona. Można obejrzeć i nie żałować.
Spotlight http://www.filmweb.pl/film/Spotlight-2015-723550" onclick="window.open(this.href);return false; - oskarowe filmidło o pedofilii wśród księży, tylko czy ten temat kogokolwiek jest w stanie jeszcze zaskoczyć lub zszokować? Zobrazowanie ujawnienia jednego z wielu znanych skandali w tym temacie, ani to sensacja, ani wielkie kino, Hollywood się brandzluje, ja to raczej zlewam. Jest sporo lepszych filmów.
Kronjuvelerna (Klejnoty koronne) http://www.filmweb.pl/film/Klejnoty+koronne-2011-612995" onclick="window.open(this.href);return false; - bardzo dobry dramat (szwedzki, a jak!), Alicia Vikander - dla mnie to mus, żeby obejrzeć, ale nawet pomimo tego warto
Vivir Es Facil Con Los Ojos Cerrados (Łatwiej jest nie patrzeć) http://www.filmweb.pl/film/%C5%81atwiej ... 013-690090" onclick="window.open(this.href);return false; - hiszpański komediodramat, taki z przesłaniem, bardzo pozytywny, film drogi nawet, można obejrzeć na rozluźnienie (w przeciwieństwie do skandynawskich dramatów, tam jak dramat to dramat, nie ma lekko)
Welcome to the Dollhouse (Witaj w domku dla lalek) http://www.filmweb.pl/film/Witaj+w+domk ... 1995-36663" onclick="window.open(this.href);return false; - trudne losy brzydkich dzieci, ciężko w szkole, ciężko poza nią, jednym słowem przesrane. Ale i tak można wyjść na ludzi Todd Solondz - i wszystko jasne.
Palindromes (Palindromy) http://www.filmweb.pl/Palindromy" onclick="window.open(this.href);return false; - kolejny film Todda Solondza, kilka wątków traktujących o potrzebie miości i akceptacji. Bohaterowie znów mają przesrane, ale to w końcu norma u tego reżysera.
The Babadook http://www.filmweb.pl/film/Babadook-2014-676364" onclick="window.open(this.href);return false; - nooo. takie horrory to ja mogę oglądać, chociaż to raczej dramat/thriller, traktujący o chorobie psychicznej w wyniku traumatycznego przeżycia. Takie 'Ich seh, Ich seh' tylko w drugą stronę. Dobre.
Augustine http://www.filmweb.pl/film/Augustine-2012-641008" onclick="window.open(this.href);return false; - obejrzane ze względu na Stéphanie Sokolinski, znaną raczej z kariery muzyczej jako Soko, choć sporą karierę filmową ma. Po raz kolejny - można obejrzeć i nie żałować.
Irrational Man (Nieracjonalny mężczyzna) http://www.filmweb.pl/film/Nieracjonaln ... 015-716514" onclick="window.open(this.href);return false; - wyjdę na ignoranta, ale to pierwszy film Woddy'ego Allen'a jaki obejrzałem. A winna oczywiście kobieta - Emma Stone (tym samym muszę raczej sięgnąć po poprzedni, ale może za jakiś czas). Poprawny film USA, tyle.
En Som Deg (Miłość na jeden dzień) http://www.filmweb.pl/film/Mi%C5%82o%C5 ... 012-677357" onclick="window.open(this.href);return false; - taki tam romans, nie komedia romantyczna, a film romantyczny(!) oczywiście w stylu skandynawskim - czyli mało lukrowo, bardziej cierniowo
No i na tym skończyłem marcowe kinomaniactwo (pomijając seriale of korzz).
-
- Grzyb prosty
- Posty: 166
- Rejestracja: wtorek, 27 sierpnia 2013, 11:52
- Pochwalił: 1 raz
- Pochwalony: 59 razy
Dział filmowy
Hrútar (Barany. Islandzka opowieść) http://www.filmweb.pl/film/Barany.+Isla ... 015-737917 - film o baranach i owcach niby, ale jednak chodzi tu o coś głębszego - wieź między skłóconymi braćmi, taki komediodramat w skandynawskim stylu - chwilami rozbawia, ale jednak głównie zmusza do refleksji.
Trainwreck (Wykolejona) http://www.filmweb.pl/film/Wykolejona-2015-700299 - komedyja USA wg scenariusza Amy Schumer, niezłej stand-uperki (co wśród kobiet jest rzadkością), która występuje tu również w roli głównej. Niezłe show, tematyka głównie obracająca się wokół seksu, dość dobrze napisany scenariusz, można się pośmiać.
Fúsi (Virgin Mountain) http://www.filmweb.pl/film/F%C3%BAsi-2015-712488 - poruszający film o samotnym czterdziestolatku - nieśmiałym, otyłym, mieszkającym z matką - typowy przegryw życiowy, jednak i dla takich jest nadzieja jak się okazuje, chyba że tylko w filmach?
Skumtimmen (Zmierzch) http://www.filmweb.pl/film/Skumtimmen-2013-525487 - szwedzki dramat, kryminał może, jak dla mnie średniak jak na Skandynawię, chociaż może zbyt dużo dobrych filmów skandynawskich obejrzałem, ten się niczym nie wyróżnia na ich tle, ale jeżeli ktoś mało obeznany i sięgnie, to na pewno będzie zaskoczony pozytywnie. Film o kobiecie nie pogodzonej z zaginięciem syna i szukającej prawdy po latach.
Nebesnye zheny lugovykh Mari (Niebiańskie żony łąkowych Maryjczyków) http://www.filmweb.pl/film/Niebia%C5%84 ... 012-687993 - "Kontynuacja "Milczących dusz", swoisty Dekameron obejmujący 26 opowieści łączących erotykę i folklor ugrofińskiego ludu Mari Eł. Wciąż żywe legendy i rytuały wskrzeszania zmarłych, hipnotyczne tańce nago i… wagina przemawiająca własnym głosem" - Filmweb. Trudno opisać ten obraz, dlatego posiłkuję się Filmwebem. 26 scen przedstawiających kobiety, scen naszpikowanych symboliką, no i większość kobiet jest ruda, do czego mam słabość
Grzeli nateli dgeebi (Rozkwitające) http://www.filmweb.pl/film/Rozkwitaj%C4 ... 013-680083 - film o dorastaniu w rzeczywistości innej od nam znanej - Gruzja i dwie wchodzące w dorosłość dziewczyny, czy może zbyt brutalnie w nią wepchnięte.
Schaste eto... (Szczęście to...) http://www.filmweb.pl/film/Schaste+-+eto...-2015-743734 - familijny film Disneya produkcji rosyjskiej, na który składa się siedem historii traktujących o szczęściu i próbujących je zdefiniować.
Vanvittig Forelsket (Miłość i furia) http://www.filmweb.pl/film/Mi%C5%82o%C5 ... 009-508836 - historia związku dwóch młodych osób zniszczonego chorobliwą zazdrościa spowodowaną po części genetycznym obciążeniem głównego bohatera. Dla młodzieży raczej, ale takiej bardziej dojrzałej.
Nothing Personal (Nic osobistego) http://www.filmweb.pl/film/Nic+osobistego-2009-508494 - Ruda babka gra i tyle, musiałem obejrzeć Tak serio, kiedys przypadkiem obejrzałem gdzieś od połowy na TVP Kultura, nie pamiętałem tytułu i kilka lat szukałem, aż wreszcie znalazłem. Film Urszuli Antoniak, bardzo malowniczy i taki 'niespieszny', ale w żaden sposób się nie dłuży, świetny obraz.
The Wolf of Wall Street (Wilk z Wall Street) - http://www.filmweb.pl/film/Wilk+z+Wall+ ... 013-426597 - jako wielki fan Dikarpio musiałem obejrzeć, choć jak widać za bardzo się do tego nie rwałem, pewnie wszyscy już zdążyli obejrzeć przede mną, więc co ja tu będę opowiadał...
Wiem, że to forum grzybowe, ale czy tylko ja tu filmy oglądam?
Trainwreck (Wykolejona) http://www.filmweb.pl/film/Wykolejona-2015-700299 - komedyja USA wg scenariusza Amy Schumer, niezłej stand-uperki (co wśród kobiet jest rzadkością), która występuje tu również w roli głównej. Niezłe show, tematyka głównie obracająca się wokół seksu, dość dobrze napisany scenariusz, można się pośmiać.
Fúsi (Virgin Mountain) http://www.filmweb.pl/film/F%C3%BAsi-2015-712488 - poruszający film o samotnym czterdziestolatku - nieśmiałym, otyłym, mieszkającym z matką - typowy przegryw życiowy, jednak i dla takich jest nadzieja jak się okazuje, chyba że tylko w filmach?
Skumtimmen (Zmierzch) http://www.filmweb.pl/film/Skumtimmen-2013-525487 - szwedzki dramat, kryminał może, jak dla mnie średniak jak na Skandynawię, chociaż może zbyt dużo dobrych filmów skandynawskich obejrzałem, ten się niczym nie wyróżnia na ich tle, ale jeżeli ktoś mało obeznany i sięgnie, to na pewno będzie zaskoczony pozytywnie. Film o kobiecie nie pogodzonej z zaginięciem syna i szukającej prawdy po latach.
Nebesnye zheny lugovykh Mari (Niebiańskie żony łąkowych Maryjczyków) http://www.filmweb.pl/film/Niebia%C5%84 ... 012-687993 - "Kontynuacja "Milczących dusz", swoisty Dekameron obejmujący 26 opowieści łączących erotykę i folklor ugrofińskiego ludu Mari Eł. Wciąż żywe legendy i rytuały wskrzeszania zmarłych, hipnotyczne tańce nago i… wagina przemawiająca własnym głosem" - Filmweb. Trudno opisać ten obraz, dlatego posiłkuję się Filmwebem. 26 scen przedstawiających kobiety, scen naszpikowanych symboliką, no i większość kobiet jest ruda, do czego mam słabość
Grzeli nateli dgeebi (Rozkwitające) http://www.filmweb.pl/film/Rozkwitaj%C4 ... 013-680083 - film o dorastaniu w rzeczywistości innej od nam znanej - Gruzja i dwie wchodzące w dorosłość dziewczyny, czy może zbyt brutalnie w nią wepchnięte.
Schaste eto... (Szczęście to...) http://www.filmweb.pl/film/Schaste+-+eto...-2015-743734 - familijny film Disneya produkcji rosyjskiej, na który składa się siedem historii traktujących o szczęściu i próbujących je zdefiniować.
Vanvittig Forelsket (Miłość i furia) http://www.filmweb.pl/film/Mi%C5%82o%C5 ... 009-508836 - historia związku dwóch młodych osób zniszczonego chorobliwą zazdrościa spowodowaną po części genetycznym obciążeniem głównego bohatera. Dla młodzieży raczej, ale takiej bardziej dojrzałej.
Nothing Personal (Nic osobistego) http://www.filmweb.pl/film/Nic+osobistego-2009-508494 - Ruda babka gra i tyle, musiałem obejrzeć Tak serio, kiedys przypadkiem obejrzałem gdzieś od połowy na TVP Kultura, nie pamiętałem tytułu i kilka lat szukałem, aż wreszcie znalazłem. Film Urszuli Antoniak, bardzo malowniczy i taki 'niespieszny', ale w żaden sposób się nie dłuży, świetny obraz.
The Wolf of Wall Street (Wilk z Wall Street) - http://www.filmweb.pl/film/Wilk+z+Wall+ ... 013-426597 - jako wielki fan Dikarpio musiałem obejrzeć, choć jak widać za bardzo się do tego nie rwałem, pewnie wszyscy już zdążyli obejrzeć przede mną, więc co ja tu będę opowiadał...
Wiem, że to forum grzybowe, ale czy tylko ja tu filmy oglądam?
-
- Hubiak przyrośnięty
- Posty: 734
- Rejestracja: środa, 19 października 2011, 11:50
- Lokalizacja: Lewin Brzeski
- Pochwalił: 5 razy
- Pochwalony: 106 razy
Dział filmowy
Ja mam całą listę filmów które koniecznie muszę zobaczyć i nie mam czasu oglądnąć nawet jednego
Człowiek nie przestaje się bawić bo się starzeje, tylko starzeje się bo przestaje się bawić
-
Autor tematu - Grzybobiorca
- Posty: 1400
- Rejestracja: niedziela, 23 września 2012, 17:32
- Imię: Emil
- Ulubione grzyby: Mleczaj rydz
- Lokalizacja: Białystok
- Pochwalił: 25 razy
- Pochwalony: 323 razy
Dział filmowy
Nathas na to wygląda że tylko ty. U mnie przygotowania do ślubu i praca także brak czasu
Pozdrawiam